Resultaten van deze drie klanten in beeld subgroepjes


Het resultaat was als volgt:

Groep 1:
Skiër, snowboarder
Modaal en Modaal+
35 – 50 jaar, man / vrouw
Junior garantieplan
Exclusievere merken (niemand komt er voor binnen)
Niet bevallen, geld terug
Zelf alles getest
Van Krimpen tot Breda; 30 km rond Krimpen
Mix sprotief en recreant; wintersport liefhebber
Stap 2: mond op mond reclame
Stap 3: professioneel advies, aanvoelen, op gemak stellen, TA (tegen advies) op verkoopbon
Stap 4: volwassenen: high end oplossing; kinderen: kopieergedrag, opboksen
Stap 5: breedte collectie internet, voorwerk al gedaan, belemmering: van elkaar horen, advies van skileraar (obstakel)
Stap 6: gastheerschap, simpel, begrijpelijk, zekerheid, herhaling van de boodschap

Opmerking: zie hoe lastig het is om eerst alleen vanuit de klant te redeneren, zonder je aanbod al in te vullen!


Groep 2:
Sander, de startende banketbakker, 30 jaar
Stap 1: ongezonde kindproducten, getrouwd 1 kind; voetbalvrienden; settelende vrienden; geen lening voor start (onbekend terrein)
Stap 2: partner, gezin; risico’s AOV; toekomst: hypotheek, lening, Jumbo; bedrijfsvorm; verleden; vrienden; bakkers APP
Stap 3: doelstelling: gezond product, blije mensen / klant; levensonderhoud gezin; succes groei; wakker liggen: financiën, klanten zoeken, erkenning product
Stap 4: doorzetter, op pad helpen door eigen ervaring; prijzen concurrentie; marktverandering
Stap 5: thuis / werk, privé, sociaal; huisvesting uitbreiding; financiering investering; nieuw product in de markt
Stap 6: thuis omgeving; likes op facebook (erkenning); omzet, marge, begroting; binnenhalen megaorder; cross selling

Opmerking: datgene wat je nu aan deze klant verkoopt heeft nu nog totaal niet gespeeld: mooi.


Groep 3:
Energie ijs; groep jeugd 12 – 22 jaar; Nederland, Flevopolder; Shell station (bemand)
Stap 1: sociale media, groepsgedrag, snelle veranderingen
Stap 2: zelfbewuste keuzes, veel keuze, keuze stress
Stap 3: groepsgevoel, niet afwijkend, druk, veel aanbod
Stap 4: eerder zelfstandiger, veel info ter beschikking, zoeken – beoordelen
Stap 5: minder te besteden, werkloosheid
Stap 6: beschikbaarheid belangrijker dan bezit, minder materieel en meer sociaal

Opmerking: bij deze doelgroep kent men ook ‘tribes’.

<< vorige pagina

Workshops


Momenteel zijn er geen workshops gepland.



Nieuwe workshops vindt u zo snel mogelijk op deze website.
Wilt u meer weten over de workshops die zijn gehouden, lees dan HIER de verslagen.